Pomagamy pozyskać dofinansowanie kosztów rejestracji znaku
Rejestrując znak towarowy, warto skorzystać z dofinansowania. Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej umożliwia uzyskanie kwoty 700 euro, z czego można pokryć nawet do 75% opłat urzędowych.


Skorzystaj z pomocy, bez dodatkowych opłat
W tym celu zachęcamy do wypełnienia formularza w nagłówku strony. Weryfikacja umożliwi Ci odpowiednio wczesne oszacowanie istniejącego ryzyka odmowy, a dzięki temu – uniknięcie uiszczenia zbędnych opłat.
Środki dla małych i średnich przedsiębiorców
Program skierowany jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) mających siedzibę na terenie Unii Europejskiej – niezależnie od formy prawnej. W praktyce obejmuje to zwłaszcza osoby fizyczne, prowadzące tzw. jednoosobową działalność (w oparciu o wpis do CEIDG), spółki cywilne oraz spółki prawa handlowego (wpisane do KRS).

Rodzaj zgłoszenia | Opłaty | Dofinansowanie |
Krajowy znak towarowy (UPRP) – dla 1 klasy | 890 zł | 667,5 zł (równowartość w euro) |
Znak towarowy UE (EUIPO) – dla 4 klas | 1.200 euro | 700 euro |
znak towarowy UE (EUIPO) – dla 2 klas | 900 euro | 675 euro |
Dwa znaki towarowe UE (EUIPO) – każdy dla 1 klasy | 1.700 euro | 700 euro |
Zaufali nam:













































Zapytaliśmy klientów, jak wygląda współpraca z nami. Oto, co odpowiedzieli:
Znakochron nie tylko pomógł nam w całym procesie rejestracji znaku, ale również wskazał drogę do pozyskania niezbędnego dofinansowania. Ich wsparcie było nieocenione
Karol Kiwatek – skupzlota.pl
Nie spodziewaliśmy się, że proces rejestracji znaku może być tak prosty i że możemy na nim jeszcze zaoszczędzić dzięki dofinansowaniu. Wszystko dzięki Znakochronowi
Filip Gąsiorek – Festekipa.pl
Znakochron nie tylko zabezpieczył naszą markę, ale też pomógł zwiększyć naszą wartość na rynku. Inwestycja, która szybko się zwraca i przynosi realne korzyści finansowe.
Mariusz Słowik – Owocni.pl
Najczęściej zadawane pytania
W jakich przypadkach przedsiębiorca, pomimo posiadania statusu mśp, nie może uzyskać dofinansowania?
Przedsiębiorca ubiegający się o dofinansowanie nie może znajdować się w sytuacji powodującej wykluczenie, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2018/1046 z dnia 18 lipca 2018 r. – co należy potwierdzić w stosownym oświadczeniu. Te sytuacje obejmują w szczególności przypadki, gdy: wnioskodawca znajduje się w stanie upadłości albo prowadzone jest wobec niego postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne stwierdzono – w drodze prawomocnego wyroku lub ostatecznej decyzji administracyjnej – że wnioskodawca naruszył swoje obowiązki dotyczące uiszczania podatków lub składek na ubezpieczenie społeczne wynikające z obowiązującego prawa. Przypadki, o których mowa powyżej, zachodzą odnośnie osoby fizycznej lub prawnej, która ponosi nieograniczoną odpowiedzialność za długi wnioskodawcy (np. co do wspólnika spółki jawnej, komplementariusza w spółce komandytowej itd.).
Jaką kwotę można uzyskać wramach dofinansowania?
Fundusz umożliwia uzyskanie zwrotu kosztów związanych z rejestracją znaków towarowych lub wzorów przemysłowych do wysokości 700 euro – zarówno w ramach Unii Europejskiej (na poziomie krajowym, regionalnym i unijnym), jak i poza UE (w przypadku zgłoszenia międzynarodowego, za pośrednictwem WIPO).
Progi dofinansowania są następujące:
75% opłat – za znaki towarowe i wzory przemysłowe w UE (np. w przypadku zgłoszeń dokonywanych w UPRP lub EUIPO).
50% opłat – za znaki towarowe i wzory przemysłowe poza UE, co obejmuje międzynarodowy system znaków towarowych (system madrycki) i system wzorówmiędzynarodowych (system haski). Dofinansowaniu zasadniczo podlegają wszelkie opłaty, które uiszcza się w związku z rejestracją – w tym za zgłoszenie, wskazanie dodatkowych klas i publikację. W przypadku rejestracji międzynarodowej w WIPO – nie obejmuje to opłat manipulacyjnych, uiszczanych na rzecz urzędów pochodzenia.
Co trzeba zrobić, aby uzyskać dofinansowanie?
Podstawowym wymogiem pozyskania dofinansowania jest złożenie stosownego wniosku wraz z załącznikami (obejmującymi zwłaszcza zaświadczenie o nadaniu VAT/NIP oraz zaświadczenie o numerze rachunku bankowego) –za pośrednictwem serwisu internetowego EUIPO. W tym celu należy też wcześniej założyć stosowne konto. Wnioski można składać bezpośrednio albo przy pomocy pośrednika, w okresie od 3 lutego 2025 r. do 5 grudnia 2025 r. – z zastrzeżeniem, że środki w Funduszu są ograniczone (łącznie kwotą 18 mln euro). W przypadku dużej ilości zainteresowanych decyduje kolejność zgłoszeń.
Ile może zająć pozyskanie dofinansowania?
Po złożeniu wniosku EUIPO informuje o wynikach jego oceny w terminie do 10 dni roboczych, liczonym od najbliższego piątku. W przypadku decyzji pozytywnej wystawiany jest bon o wartości 700 euro – dostępny za pomocą systemu EUIPO.
Kiedy mogę wystąpić o udzielenie prawa na znak lub wzór?
Pozyskanie dofinansowania powinno poprzedzać wystąpienie z wnioskiem o udzielenie prawa na znak lub wzór.
W przypadku wniosków złożonych przed pozyskaniem dofinansowania EUIPO odmówi zwrotu opłat.
W jaki sposób mogę uzyskać wypłatę środków?
Finansowanie w ramach Funduszu realizowane jest „z dołu”, w związku z czym beneficjent musi w pierwszej kolejności samodzielnie wystąpić z wnioskiem o udzielenie prawa na znak lub wzór – i tymczasowo pokryć związane z tym opłaty z własnej kieszeni. Dopiero w dalszej kolejności można ubiegać się o ich zwrot z EUIPO. W tym celu konieczne jest złożenie stosownego wniosku o płatności.
Należy przy tym mieć świadomość, że:
- Pierwszy wniosek o płatność musi być złożony w tzw. okresie uruchomienia, który trwa 1 miesiąc od wystawienia bonu.
- Istnieje możliwość przedłużenia tego okresu do łącznie 2 miesięcy.
- Dalsze wnioski o płatność można kierować w ciągu 6 miesięcy od daty uruchomienia (tzw. okres realizacji), przy czym nie później niż do 1.10.2026 r.
- EUIPO wypłaca należne dofinansowanie w terminie 30 dni kalendarzowych od otrzymania ważnego wniosku o płatność.
Czy mogę uzyskać zwrot opłat uiszczonych po upływie 6 miesięcy od aktywacji bonu?
Nie ma możliwości uzyskania zwrotu opłat uiszczonych po upływie 6 miesięcy od aktywacji bonu. Dotyczy to także sytuacji niezależnych od wnioskodawcy jak np. wydłużenie postępowania zgłoszeniowego z uwagi na sprzeciw osoby trzeciej.
Co się dzieje w przypadku, gdy zgłoszenie znaku lub wzoru nie będzie skutkowało rejestracją,
w szczególności z uwagi na wniesiony sprzeciw?
Z punktu widzenia Funduszu MŚP nie ma znaczenia, czy zgłoszenie znaku skutkuje udzieleniem przez właściwy urząd prawa ochronnego. W szczególności, w przypadku odmowy – nie ma obowiązku zwrotu dofinansowania.
Czy mogę otrzymać zwrot opłat na znak lub wzór, który został zgłoszony przed uzyskaniem dofinansowania?
Nie. Uzyskanie dofinansowania musi poprzedzać zgłoszenie znaku. W przypadku znaków zgłoszonych przed uzyskaniem dofinansowania – EUIPO nie zwróci uiszczonych opłat.
Czy uzyskanie dotacji z Funduszu MŚP w ubiegłych latach (w ramach wcześniejszych edycji) – stanowi przeszkodę dla ponownego ubiegania się o dofinansowanie w 2025 r.?
Uzyskanie dotacji w ubiegłych latach, w ramach Funduszu MŚP, nie stanowi, samo w sobie, przeszkody dla ubiegania się o dofinansowanie w bieżącej edycji Funduszu. Warunkiem jest spełnienie pozostałych wymagań, określonych w Zaproszeniu do składania wniosków.
Czy uzyskanie innych dotacji stanowi przeszkodę dla uzyskania dofinansowania z Funduszu MŚP w 2025 r.?
Zasadniczo nie. Natomiast na etapie wniosku o płatność – beneficjent każdorazowo musi złożyć oświadczenie, że nie występował o przyznanie ani nie otrzymał środków krajowych lub unijnych dotyczących tych samych czynności, lub części czynności, co objęte wnioskiem. Tak więc: nie można dwukrotnie, z różnych źródeł, otrzymać dofinansowania na ten sam znak.
Jakie dokumenty muszę przedstawić?
Procedura pozyskania dofinansowania z Funduszu MŚP jest stosunkowo odformalizowana. Nie mniej, EUIPO wymaga przedstawienia przez wnioskodawcę: Zaświadczenia o VAT/NIP – stanowiącego oficjalny dokument, wydawany przez właściwy organ krajowy. Zaświadczenia o numerze rachunku bankowego – obejmującego co najmniej wskazanie: a) posiadacza rachunku (którego nazwa jest zgodna z nazwą przedsiębiorcy ubiegającego się o dofinansowanie), b) międzynarodowy numer rachunku bankowego (IBAN), c) kod BIC/SWIFT, d) pełną nazwę banku. Należy wskazać konto, które umożliwia księgowanie przelewów w walucie EURO.